Terug naar lijst

Maak jij gebruik van Salesforce Inbox in combinatie met Outlook? Lees dan hoe Outlook integration with Inbox het huidige Salesforce Inbox vervangt.

Salesforce heeft de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuwe invoegtoepassing voor Outlook. Hierbij zijn de bestaande invoegtoepassingen, Lightning for Outlook en Salesforce Inbox, samengebracht onder één applicatie, namelijk Outlook integration with Inbox. In de appstore van Microsoft wordt de applicatie ook wel Salesforce integration with Outlook of gewoon Salesforce genoemd.

Hoe werkt het?

Het onderscheid dat hiervoor werd gemaakt tussen Salesforce Inbox en Lightning for Outlook blijft bestaan. De nieuwe Outlook integration with Inbox kan met of zonder Inbox-licentie worden gebruikt. Een Inbox-licentie is nodig om Inbox-gerelateerde functionaliteit als het invoegen van beschikbaarheid of uitgesteld verzenden te gebruiken. Na toekenning van de licentie krijgt de gebruiker toegang tot deze functionaliteit binnen dezelfde invoegtoepassing.

Veel verschil tussen de twee applicaties is er niet. Outlook integration with Inbox geeft de gebruiker iets meer mogelijkheden om de layout van het zijpaneel aan te passen. Wel nieuw is de mogelijkheid om Salesforce-records direct vanuit het zijpaneel aan te passen. Dit is een mooie feature die weer wat handelingen overbodig maakt.

Mass email en two-factor authentication worden op dit moment nog niet ondersteund in de nieuwe applicatie. Mass email blijft echter gewoon beschikbaar binnen Sales Cloud.

Wat gebeurt er met het ‘oude’ Salesforce Inbox?

Ondanks dat er op dit moment nog weinig verschil is tussen de oude en nieuwe applicatie adviseren we je toch te migreren naar Outlook integration with Inbox. Salesforce zal in de toekomst nieuwe functionaliteit uitsluitend beschikbaar maken voor de nieuwe applicatie.

Hoe migreer ik mijn gebruikers naar Outlook integration with Outlook?

De overstap naar Outlook integration with Inbox is eenvoudig aan de hand van dit artikel. Controleer als beheerder in Setup eerst de integratie-instellingen onder Integration and Sync en laat daarna je gebruikers de oude invoegtoepassing verwijderen en de nieuwe installeren.

Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.