App nieuws: Target InSight is nu nog beter!

Regelmatig krijgen we de vraag of het in Salesforce mogelijk is verkoopdoelstellingen per verkoopmedewerker toe te voegen. Voor het bijhouden hiervan zijn verschillende mogelijkheden maar eigenlijk hadden we altijd het idee dat er een betere oplossing moest zijn. Dit heeft ertoe geleid dat we zelf een oplossing hebben ontwikkeld, Target InSight. Deze app is er op gericht om targets op persoons-, team- of organisatieniveau in te stellen. De targets worden gekoppeld aan de Opportunities waardoor je realtime inzicht krijgt in de realisatie van je targets en tijdig bij kunt sturen.

Hoe werkt de app?

Targets in Target InSight worden door de gebruiker op maandbasis per medewerker ingesteld. De app legt zelf de link tussen de target en Opportunities die bij deze target horen. Op het target zijn een aantal standaard KPI’s toegevoegd waarin de statistieken van de target worden bijgehouden:

  • Pijplijn: Totale waarde van de open Opportunities.
  • Gewogen Pijplijn: Totale waarde van de opportunities gewogen aan de hand van het waarschijnlijkheidspercentage.
  • Totale verwachte omzet.
  • Het percentage van de doelstelling dat reeds bereikt is.
  • Gewogen pijplijn als percentage van het target. Dit getal geeft aan of er genoeg open opportunities zijn om de doelstelling voor deze maand te kunnen halen.

Deze KPI’s worden iedere keer bijgewerkt als er een wijziging op de onderliggende Opportunities plaatsvindt.

Target met gekoppelde Opportunities

De gegevens worden per maand, kwartaal en jaar inzichtelijk gemaakt op twee verschillende dashboards: een Medewerker Dashboard en een Organisatie Dashboard. Deze dashboards geven altijd en overal (dus ook op mobiel) realtime inzicht in de realisatie van de ingestelde Targets.

Medewerker Dashboard

Wat is er verbeterd?

Na de eerste release net na de zomer is de app uitgebreid en daarmee meer generiek en flexibel gemaakt. heel eenvoudig geworden om Target InSight niet alleen in combinatie met Opportunities te gebruiken. Targets kunnen nu namelijk aan ieder willekeurig object in Salesforce gekoppeld worden. Hieronder zal ik een voorbeeld geven van een situatie waarin Target InSight ook ingezet kan worden.

Om de lijn van de targets op Opportunities door te trekken kunnen ook targets gemaakt worden per product. Hiermee is het mogelijk om voor een bepaalde periode targets te maken voor verkochte producten. De producten die aan een verkochte opportunity gekoppeld zijn worden gerelateerd aan de target. Afhankelijk van de diversiteit in producten kan ervoor gekozen worden de target voor een product of productcategorie op te stellen. Vervolgens kunnen aan het target een aantal parameters toegevoegd worden, bijvoorbeeld de periode van het target (week, maand, kwartaal) en of de target per medewerker of voor de hele organisatie gesteld wordt.

Het gebruik van targets helpt een organisatie om gestructureerd toe te werken naar een doelstelling. Met deze Salesforce-app wordt het bijhouden ervan geautomatiseerd en is de realisatie ook nog eens realtime inzichtelijk. Enthousiast geworden? We lichten de functionaliteit graag toe in een demo en denken graag mee om de app ook voor andere doeleinden in te zetten. Neem gerust contact met ons op.

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!