Terug naar lijst

Growteq houdt u op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het Salesforce Platform. Met deze blog zetten we een aantal interessante verbeteringen in de spotlights uit de afgelopen en de komende release. Wilt u meer weten over een specifiek onderwerp? Neem gerust contact met ons op of klik door naar de release notes onderaan deze pagina.

Winter ‘19

Winter ‘19 is ondertussen uitgerold naar alle servers. U werkt nu op deze versie. Wellicht bent u al helemaal op de hoogte, scroll dan door naar de preview voor Spring ‘19.

Surveys

Er zijn drie typen vragen toegevoegd aan Surveys:

  1. CSAT (Customer Satisfaction). Hiermee kunnen klanten een tevredenheidsscore kiezen uit een lijst met opties.
  2. Sliders. Deelnemers aan de survey kunnen met een slider heel eenvoudig een waarde binnen een bepaalde bandbreedte kiezen.
  3. Picklists. Dit type kent u al, vaak beter bekend als dropdown. Picklists zijn nu ook beschikbaar voor surveys.

Meerdere typen vragen kunnen per pagina worden getoond.

Tevens is het nu mogelijk om Person Accounts uit te nodigen om aan een survey deel te nemen. Deelnemers aan een survey hebben nu de mogelijkheid om te pauzeren en op een later moment verder te gaan met het invullen van vragen. Het aanpassen van surveys na het versturen is niet langer mogelijk.

Display Density

Wilt u méér informatie zien op uw scherm in Lightning? Vanuit het Profiel menu kiest u eenvoudig een compactere lay-out. U krijgt zo tot 30% meer velden te zien op hetzelfde schermoppervlak.

Quick Text

Gebruiken uw medewerkers vaak dezelfde teksten in taken, events of emails? Configureer quick texts. Quick texts zijn toegankelijk via het icoontje in het tekstgebied. Quick texts zijn beschikbaar op Taken en Events.

Voorbeeld van Quick Texts

Makkelijker zoeken in List Views

Met de nieuwe zoekbalk bovenaan een list view zoek je nu razendsnel naar het juiste record in de list view.

Zoeken is sneller geworden doordat minder achtergrondtaken worden uitgevoerd om resultaten te rangschikken. Daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden uitgerold om uw zoekresultaten nog beter te filteren. De details vindt u via de releasenotes link onderaan deze pagina.

Integratie met Outlook

De Outlook-integratie is een van de beste resultaten tot op heden in de samenwerking tussen Microsoft en Salesforce. Het is heel eenvoudig om vanuit Outlook uw Salesforce contactpersonen te mailen, hier eventueel Salesforce emailsjablonen voor te gebruiken, of om contactpersonen aan te maken vanuit Outlook.

Over Office gesproken, de Microsoft Excel en Microsoft Word Add-Ons houden op te bestaan vanaf februari 2019.

Veiligheid en Identiteit

Maak nog makkelijker contact met nieuwe community bezoekers! Een wachtwoord is niet meer nodig: anonieme gebruikers kunnen inloggen met een verificatiecode die via sms wordt verzonden. Daarnaast kunnen ook Identity providers, OpenID en SSO worden ingezet om gebruikers te laten inloggen. Verder zijn er wat mogelijkheden bijgekomen om de emails met verificatiecode en de loginpagina aan te passen.

Gebruikt u encrypted velden? U kunt nu nog meer velden encrypten, waaronder het Naam veld van Custom objecten.

Spring ‘19

Spring ‘19 zal in februari 2019 worden uitgerold voor de meeste Europese klanten. De release notes zijn onder voorbehoud vrijgegeven.

Het verder uitbreiden van de Lightning Experience neemt een deel van de nieuwe release notes in beslag. Daarnaast is Salesforce hard bezig om Artificial Intelligence / Einstein verder uit te bouwen om u nog beter te helpen in het beslissen waar u uw energie het beste aan kunt besteden om een zo groot mogelijke conversie te realiseren.

Lightning Scheduler

Lightning Scheduler is een betaalde add-on waarmee u gemakkelijk afspraken kunt inplannen met (1) de juiste persoon, (2) op de juiste plek en (3)op het juiste tijdstip. Lightning Scheduler maakt het mogelijk om configuraties aan te maken waarin de drie genoemde punten worden vastgelegd.

Surveys

Vanaf Spring ‘19 zal het ook mogelijk zijn om surveys te vertalen. Daarnaast zijn opnieuw twee typen vragen toegevoegd:

  1. Net Promoter Score (NPS)
  2. Ranking, waarin de deelnemer een lijst van opties kan rangschikken op volgorde van waardering.

Zoeken

Zie onmiddellijk hoeveel resultaten per object een zoekopdracht oplevert, en doorzoek meer objecten (Account Brand, Account Relationship, Contact Point Type Consent, Data Use Legal Basis, Data Use Purpose, and Work Type Group).

Lightning Console Apps

U bent straks nog flexibeler in hoe u met tabs omgaat in de console layout. Tabs en vensters verslepen, subtabs promoveren tot workspace tabs, two-region pagina templates voor console apps, utilities die u los kunt maken en zelfs over verschillende monitors kunt slepen: de lijst is te lang om op te noemen.

Print een Record-pagina

Deze functie heeft u wellicht gemist na de overstap van Classic: het printen van een record pagina. Deze functie is terug in Lightning en kan worden aan- en uitgezet door de Systeembeheerder.

Via het menu van bijvoorbeeld een Account krijg je eenvoudig toegang tot de printable view.

Tot Slot

En dit was nog lang niet alles. Hoewel deze blog bedoeld was voor Salesforce gebruikers, kunt u zich als niet-Salesforce gebruiker afvragen of Salesforce ook voor uw organisatie ingezet kan worden. Dat kan zeker. Wij helpen u graag bij het versnellen van uw verkoopproces, het verbeteren van bestaande klantrelaties en het aantrekken van nieuwe klanten. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Voor meer informatie: