5 pareltjes in de nieuwe Spring ’20 release van Salesforce!

Ieder jaar geeft Salesforce haar producten een update middels drie releases. Met Spring ‘20 staat de eerste release van 2020 alweer voor de deur. Graag bespaar ik je het lezen van 500+ pagina’s release notes en deel ik onze vijf favoriete items uit deze release:

1. Clone Opportunities and Campaigns with Related Records

Deze functie heeft even op zich laten wachten en werd daarom erg gemist door klanten die overstapten van Classic naar Lightning. Waar het in Classic mogelijk was om een Opportunity met gerelateerde Producten te klonen was deze feature in Lightning niet beschikbaar. Tot nu toe dan, want met Spring ‘20 wordt het mogelijk om zowel Campagnes als Opportunities met alle gerelateerde records te klonen. Plaats hiervoor de Clone with Related actieknop op de pagina-layout.

2. Assign Tasks to a Queue to Share Work Efficiently

In sommige situaties is het wenselijk om records niet direct aan een eigenaar maar eerst aan een wachtrij toe te wijzen waaruit gebruikers zelf items kunnen oppakken. Dit was al mogelijk voor o.a. Leads en Cases. Met Spring ‘20 kunnen ook Taken aan een wachtrij worden toegewezen. Daarmee wordt het eenvoudiger om de workload tussen gebruikers te verdelen of over te dragen doordat gebruikers zelf in staat zijn items uit de wachtrij op te pakken.

3. Lightning News: Get News from More Countries

De News functie – die relevante nieuwsartikelen toont op Lead, Account, Contact en Opportunity – toonde alleen artikelen uit Amerikaanse bronnen. Met Spring ‘20 worden ook Engelstalige artikelen uit Nederland aangeboden. Tijd dus om News (weer) in te schakelen en toe te voegen aan de Lightning Page.

4. Navigate to a Record’s Create Page with Default Field Values

URL-hacking is terug. Hierdoor is het weer mogelijk om een URL te maken om nieuwe records aan te maken waarbij velden met standaardwaardes worden gevuld. Dit zorgt voor consistentie in data en een fijne gebruikerservaring. Gebruik onderstaande voorbeeldformule voor het maken van een knop of URL die een nieuw record aanmaakt met standaardwaardes:

/lightning/o/Account/new?defaultFieldValues=
Name={!URLENCODE(Account.Name)},
OwnerId={!Account.OwnerId},
AccountNumber={!Account.AccountNumber},
NumberOfEmployees=35000,
<CustomCheckbox__c={!IF(Account.SomeCheckbox__c, true, false)}

5. Einstein Opportunity Scoring

Maak gebruik van Artificial Intelligence en Machine Learning om je Opportunities te scoren op winkans. Deze voorheen betaalde features is met Spring ‘20 gratis beschikbaar voor alle Salesforce-gebruikers.

Om gebruik te kunnen maken van deze nieuwe features moet je nog even geduld hebben. Medio februari wordt Spring ‘20 voor het merendeel van de Europese klanten uitgerold. Heb je hulp nodig bij het in gebruik nemen van deze of andere features? Laat het ons weten. We helpen je graag!

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!