De 5 opvallendste vernieuwingen in de Salesforce release: Summer ‘21

Salesforce release: Summer ‘21. Een aantal weken geleden hebben we (wat de temperatuur betreft) alvast een voorproefje gekregen op de zomer. Inmiddels is de temperatuur wat gedaald, maar is wel de meteorologische zomer begonnen. Traditiegetrouw betekent dit ook weer een nieuwe Salesforce release: Summer ‘21. Op 12 juni zijn de laatste omgevingen geüpdatet naar de nieuwste versie. In deze blog deel ik de 5 meest opvallende items uit deze release.

Flow updates

Multicolumn screens
Voorheen konden componenten enkel onder elkaar weergegeven worden in een schermflow. Dit resulteerde vaak in veel scrollen binnen een scherm of het verdelen van items over meerdere schermen. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere secties en kolommen toe te voegen op één scherm. Dit biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden in het ontwikkelen van schermflows.

Default keuzewaardes
Eindelijk is het mogelijk om een standaardwaarde op te geven voor schermcomponenten met keuzewaardes. Dit geldt voor dropdown velden, radio buttons en checkboxes.

Nieuwe functies in Record-triggered flow formules
Sinds deze release zijn de functies ISCHANGED, ISNEW en PRIORVALUE beschikbaar in record-triggered flows.

Bewerken van records in een rapport (Beta)

Salesforce brengt de kracht van het inline bewerken van records, zoals we gewend zijn in listviews, naar rapporten. Het is nu mogelijk voor een record bepaalde type velden (tekst, nummer en checkbox) te bewerken zonder het rapport te verlaten. Zodra de waarde aangepast is wordt het rapport automatisch ververst. Let wel op dat deze functionaliteit nog in Beta is en dus nog niet officieel uitgerold is.

Download een afbeelding van een Dashboard

Voor het gebruik van een afbeelding van een dashboard hoef je niet meer een schermafbeelding te maken. Het is nu namelijk mogelijk om direct vanaf het dashboard een afbeelding in PNG-formaat te downloaden.

Record toegang in Lightning Experience

Middels de functie ‘Sharing Hierarchy’ in Lightning Experience kun je gemakkelijk inzien welke gebruiker toegang heeft tot een bepaald record. Daarbij wordt ook de reden van toegang aangegeven en welk type toegang een gebruiker heeft.

Native Sales Navigator koppeling met LinkedIn

Voorheen was een koppeling met LinkedIn Sales Nagivator alleen beschikbaar als een applicatie uit de AppExchange. In deze release heeft Salesforce een native integratie met Sales Navigator toegevoegd. Daarmee is een component beschikbaar gekomen dat op de lightning paginalayouts van de objecten Lead, Contact, Opportunity en Account kan worden toegevoegd. Vanuit dit component kunnen gebruikers e-mails versturen via InMail en connectie verzoeken versturen.

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches. Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met Salesforce. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!