Terwijl buiten het eerste gure weer ons land binnen trekt, heeft Salesforce de Winter ’20 release net uitgerold. De goede herinneringen aan het warme weer blijven echter, want Salesforce heeft besloten in het logo van de Winter release gewoon vast te houden aan een zonnig-strand-scenario inclusief twee palmbomen en een hangmat. Waar je zeker blij van wordt zijn de rapportagemogelijkheden die met de nieuwe release beschikbaar komen.
Dynamische formulevelden voor krachtige rapporten
Wat je zeker gaat gebruiken is het feit dat je nu tijdens het maken van een rapport dynamische formulevelden kunt maken en die kunt gebruiken binnen dat rapport. Zo kun je bijvoorbeeld snel uitrekenen hoe lang het duurt voordat een Opportunity normaliter sluit, door een formule te maken “CLOSE_DATE – DATEVALUE(CREATED_DATE)”:
Die formulevelden kun je vervolgens gebruiken net zoals elk ander veld. Dat betekent dat je erop kunt filteren, groeperen, sorteren en dat je ze kunt gebruiken in dashboard componenten. Ook kun je ze gebruiken bij het nemen van optellingen en gemiddeldes. Op die manier kun je met bovenstaand formuleveld dus bijvoorbeeld voor een set aan klantengroepen de gemiddelde tijd uitrekenen die het duurt voordat een Opportunity sluit, en die tijden onderling met elkaar vergelijken. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig zien dat Opportunities in de ene branche veel sneller sluiten dan in een andere branche, en dat kan weer goede stuurinformatie zijn voor managementleden of verkopers.
Verfijnde filters met veld-naar-veld vergelijkingen
Een andere nieuwe feature is dat je in je rapportage filters nu niet alleen kunt vergelijken op harde waardes (bijvoorbeeld “Opportunity Amount > 10.000”) maar dat je nu ook velden onderling kunt vergelijken! Dat betekent dat je nu filters kunt maken zoals “Opportunity Amount < Opportunity Projected Amount” waarbij je dan alleen de Opportunities ziet die een waarde hebben die kleiner is dan de geprojecteerde waarde. Als je dit aan wilt zetten, kun je dat doen onder “Setup”, dan “Reports and Dashboards” en dan “Enable Field-to-Field Filtering in Reports (Lightning Experience Only)”.
Aantal unieke waarden per kolom weergeven
Een andere handigheid in de Winter ’20 release is dat je nu onder elke kolom het aantal unieke waarden kunt tonen. Zo kun je binnen bijvoorbeeld een rapportage over Opportunities direct het aantal verschillende Accounts inzien, zonder dat je de Opportunities per sé per Account moet groeperen.
Verbeteringen in weergave van lange tekstvelden
Een laatste handige kleine fix is verder dat Lange-tekst-velden nu niet meer worden afgebroken, maar dat ze worden verdeeld over meerdere regels. Zo kun je ook langere stukken tekst gewoon goed lezen.
Al met al weer een set aan goede verbeteringen die zeker van pas gaan komen! Je kunt deze nieuwe mogelijkheden vanaf 5, 11 of 12 oktober gebruiken in je productie omgevingen. De exacte datum hangt af van de Salesforce server waarop je werkt. Wil je weten wanneer jij de beschikking hebt over deze nieuwe features, ga dan naar https://status.salesforce.com/products/all, klik op jouw omgeving en ga naar het tabje ‘onderhoud’ of vraag het ons!
Meer weten over onze oplossingen?
Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?
Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.
Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.
Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.
Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.
Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie.
Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken.
De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden.
De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen.
Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken.
Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften.
Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren.