Salesforce Platform: Opmerkelijke Verbeteringen van in de Spotlight

Welkom bij Growteq, dé bron van relevante ontwikkelingen op het Salesforce Platform. In deze blog willen we graag enkele boeiende verbeteringen uit het recente verleden en de nabije toekomst in de schijnwerpers zetten. Of je nu een Salesforce-gebruiker bent of gewoon nieuwsgierig bent naar de nieuwste updates, deze blog is jouw gids voor de opmerkelijke verbeteringen op het Salesforce Platform.

We staan klaar om je meer informatie te bieden over specifieke onderwerpen die je interesse wekken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen of klik door naar de release notes onderaan deze pagina voor meer gedetailleerde informatie.

Ontdek de innovatieve ontwikkelingen op het Salesforce Platform en blijf op de hoogte van de nieuwste trends en functies die jouw Salesforce-ervaring naar een hoger niveau tillen.

Winter ‘19

Winter ‘19 is ondertussen uitgerold naar alle servers. U werkt nu op deze versie. Wellicht bent u al helemaal op de hoogte, scroll dan door naar de preview voor Spring ‘19.

  • Surveys
  • Display Density
  • Quick Text
  • List Views
  • Outlook Integratie
  • Veiligheid en Identiteit

1. Surveys

Er zijn drie typen vragen toegevoegd aan Surveys:

  1. CSAT (Customer Satisfaction). Hiermee kunnen klanten een tevredenheidsscore kiezen uit een lijst met opties.
  2. Sliders. Deelnemers aan de survey kunnen met een slider heel eenvoudig een waarde binnen een bepaalde bandbreedte kiezen.
  3. Picklists. Dit type kent u al, vaak beter bekend als dropdown. Picklists zijn nu ook beschikbaar voor surveys.

Meerdere typen vragen kunnen per pagina worden getoond.

Tevens is het nu mogelijk om Person Accounts uit te nodigen om aan een survey deel te nemen. Deelnemers aan een survey hebben nu de mogelijkheid om te pauzeren en op een later moment verder te gaan met het invullen van vragen. Het aanpassen van surveys na het versturen is niet langer mogelijk.

2. Display Density

Wilt u méér informatie zien op uw scherm in Lightning? Vanuit het Profiel menu kiest u eenvoudig een compactere lay-out. U krijgt zo tot 30% meer velden te zien op hetzelfde schermoppervlak.

3. Quick Text

Gebruiken uw medewerkers vaak dezelfde teksten in taken, events of emails? Configureer quick texts. Quick texts zijn toegankelijk via het icoontje in het tekstgebied. Quick texts zijn beschikbaar op Taken en Events.

Voorbeeld van Quick Texts

4. Makkelijker zoeken in List Views

Met de nieuwe zoekbalk bovenaan een list view zoek je nu razendsnel naar het juiste record in de list view.

Zoeken is sneller geworden doordat minder achtergrondtaken worden uitgevoerd om resultaten te rangschikken. Daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden uitgerold om uw zoekresultaten nog beter te filteren. De details vindt u via de releasenotes link onderaan deze pagina.

5. Integratie met Outlook

De Outlook-integratie is een van de beste resultaten tot op heden in de samenwerking tussen Microsoft en Salesforce. Het is heel eenvoudig om vanuit Outlook uw Salesforce contactpersonen te mailen, hier eventueel Salesforce emailsjablonen voor te gebruiken, of om contactpersonen aan te maken vanuit Outlook.

Over Office gesproken, de Microsoft Excel en Microsoft Word Add-Ons houden op te bestaan vanaf februari 2019.

6. Veiligheid en Identiteit

Maak nog makkelijker contact met nieuwe community bezoekers! Een wachtwoord is niet meer nodig: anonieme gebruikers kunnen inloggen met een verificatiecode die via sms wordt verzonden. Daarnaast kunnen ook Identity providers, OpenID en SSO worden ingezet om gebruikers te laten inloggen. Verder zijn er wat mogelijkheden bijgekomen om de emails met verificatiecode en de loginpagina aan te passen.

Gebruikt u encrypted velden? U kunt nu nog meer velden encrypten, waaronder het Naam veld van Custom objecten.

Spring ‘19

Spring ‘19 zal in februari 2019 worden uitgerold voor de meeste Europese klanten. De release notes zijn onder voorbehoud vrijgegeven.

Het verder uitbreiden van de Lightning Experience neemt een deel van de nieuwe release notes in beslag. Daarnaast is Salesforce hard bezig om Artificial Intelligence / Einstein verder uit te bouwen om u nog beter te helpen in het beslissen waar u uw energie het beste aan kunt besteden om een zo groot mogelijke conversie te realiseren.

  • Lightning Scheduler
  • Surveys
  • Zoeken
  • Lightning Console Apps
  • Record-pagina Printen

1. Lightning Scheduler

Lightning Scheduler is een betaalde add-on waarmee u gemakkelijk afspraken kunt inplannen met (1) de juiste persoon, (2) op de juiste plek en (3)op het juiste tijdstip. Lightning Scheduler maakt het mogelijk om configuraties aan te maken waarin de drie genoemde punten worden vastgelegd.

2. Surveys

Vanaf Spring ‘19 zal het ook mogelijk zijn om surveys te vertalen. Daarnaast zijn opnieuw twee typen vragen toegevoegd:

  1. Net Promoter Score (NPS)
  2. Ranking, waarin de deelnemer een lijst van opties kan rangschikken op volgorde van waardering.

3. Zoeken

Zie onmiddellijk hoeveel resultaten per object een zoekopdracht oplevert, en doorzoek meer objecten (Account Brand, Account Relationship, Contact Point Type Consent, Data Use Legal Basis, Data Use Purpose, and Work Type Group).

4. Lightning Console Apps

U bent straks nog flexibeler in hoe u met tabs omgaat in de console layout. Tabs en vensters verslepen, subtabs promoveren tot workspace tabs, two-region pagina templates voor console apps, utilities die u los kunt maken en zelfs over verschillende monitors kunt slepen: de lijst is te lang om op te noemen.

5. Print een Record-pagina

Deze functie heeft u wellicht gemist na de overstap van Classic: het printen van een record pagina. Deze functie is terug in Lightning en kan worden aan- en uitgezet door de Systeembeheerder.

Via het menu van bijvoorbeeld een Account krijg je eenvoudig toegang tot de printable view.

Tot Slot

En dit was nog lang niet alles. Hoewel deze blog bedoeld was voor Salesforce gebruikers, kunt u zich als niet-Salesforce gebruiker afvragen of Salesforce ook voor uw organisatie ingezet kan worden. Dat kan zeker. Wij helpen u graag bij het versnellen van uw verkoopproces, het verbeteren van bestaande klantrelaties en het aantrekken van nieuwe klanten. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Voor meer informatie:

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!