Ons salesproces was niet optimaal ingericht. We gebruikten diverse tools en Excel-lijstjes om offertes uit te sturen. Onhandig en foutgevoelig. Het is algemeen bekend dat veel salesmedewerkers een CRM-systeem zien als een noodzakelijk kwaad. Bij Uniserver was dat niet anders. Het was een verplichte registratietool die vooral veel tijd kostte. Dankzij Growteq is het nu een verlengstuk van ons gedachtengoed en onze manier van werken. We hebben als het ware het stuur van onze auto in handen gekregen.
Procesoptimalisatie en beheersing
De ICT dienstverlening blijft het goed doen. Al jaren op rij groeit de sector. Nieuwe medewerkers zijn nauwelijks te vinden en klantverwachtingen nemen alsmaar toe.
Vaak zijn er nog meerdere applicaties in gebruik voor planning, projectadministratie, facturatie en CRM. Daarnaast veranderen betaalmethoden en wordt er steeds vaker gekozen voor een abonnementsmodel met maandelijkse of periodieke betalingen. Door werkprocessen efficiënt en effectief in te richten kunnen dienstverleners veel voordeel behalen. Het verhogen van de scoringskans van offertes aan de voorkant én het verkorten van doorlooptijden van je facturatieproces aan de achterkant.