In uw Salesforce omgeving bevinden zich inmiddels een groot aantal klanten en dit aantal breidt elke dag verder uit. Hoe houdt u al deze adresgegevens actueel? Zoals u wellicht in een eerdere blog hebt gelezen zijn wij recentelijk verhuisd. Wij zijn natuurlijk blij met de onze nieuwe locatie en de extra ruimte die deze ons biedt. Maar vandaag zou ik eens even willen stilstaan bij het werk op de achtergrond. Tientallen adreswijzigingen zijn verstuurd veel van onze relaties hebben onze gegevens aangepast. Volgens het CBS verhuizen Nederlanders gemiddeld 7 keer in hun leven. En voor bedrijfsgegevens geldt dat jaarlijks circa 6% van de bedrijven een wijziging in hun adresgegevens heeft. Zou het niet fantastisch zijn als dit automatisch werd bijgewerkt? Welke mogelijkheden heb je om gegevens van de Kamer van Koophandel (KvK) op te halen?
Handmatig
Via de website van de kamer van koophandel: www.kvk.nl. Hier kunnen we op bedrijfsnaam zoeken en toont de website alle bekende inschrijvingen. De volgende gegevens zijn beschikbaar:
Juridische naam van het bedrijf,Kamer van koophandel nummer, (een uitstekend kenmerk trouwens om duplicaten te voorkomen)Het vestigingsnummerStraatnaam met HuisnummerPostcode en WoonplaatsDe officiële link naar de website van het bedrijf.
Deze gegevens kunt u overnemen in uw eigen administratie.
Handelsregister DataserviceHiermee kunnen gegevens uit de KvK register direct overgenomen worden naar de eigen administratie. De belangrijkste voordelen die de kamer van koophandel noemt zijn:
Uw weet met wie u zaken doet,Gegevens zijn / blijven actueel waardoor u tijd wint, fouten voorkomt en bespaart op kosten,Snel interessante prospects herkennen,Processen optimaliseren door klanten een unieke ‘Customer Experience’ te bieden. Bijvoorbeeld klanten kunnen gemakkelijk een offerte opvragen omdat hij of zij niet alles zelf hoeft in te vullen.
De prijs per data-opvraging ligt grofweg rond de 2 euro. Voor meer details zie: de tarieven op website van de KvK en deze video.
Company.info Webservices
De Salesforce app van van Company.info maakt het mogelijk om bedrijfsgegevens op te vragen direct vanuit de Salesforce omgeving. Het invullen van een postcode en huisnummer of KvK nummer is veelal voldoende om de rest van de adresgegevens op te halen. Een abonnement op deze service kost een vast bedrag per jaar. Daarnaast is er een tegoed voor data-opvragingen. Naast data van de KvK beschikt Company.info ook over financiele prestaties, vastgoed- en voertuiginformatie.
Waarom een KvK koppeling?
Met een KvK koppeling heeft u direct inzicht in actuele adresgegevens van uw klanten. Adressen invoeren en aanpassen kost minder tijd. Uw klantenbestand maakt u hiermee uniform en up-to-date.
Wilt u meer informatie over één van deze oplossingen? Neem gerust contact met ons op via hverweij@ktvision.nl.