Op donderdag 12 april deed de Salesforce World Tour de Amsterdam RAI aan. Ongeveer 3500 bezoekers bestaande uit klanten, potentiële gebruikers en partners kwamen naar dit evenement voor een flinke dosis inspiratie en entertainment. De World Tour was hiermee iets kleinschaliger dan de afgelopen jaren, een poging van Salesforce om de bezoekers een betere ervaring te geven, een goede keus wat ons betreft. Voor het eerst was ongeveer 2 weken van tevoren het evenement uitverkocht. Hiermee verkoos Salesforce kwaliteit boven kwantiteit.
Tijdens de Opening Keynote sprak Polly Summer, Salesforce Chief Adoption Officer, over een consument die slimmer en veeleisender wordt en de tools die Salesforce aanbiedt om te beantwoorden aan deze trend. Zoals we van Salesforce gewend zijn werden hierbij een aantal klantcases aangehaald: T-Mobile, Rituals en Ward Child.
Met meer dan 40 Breakout sessies waarin allerhande thema’s werden uitgediept was er voor ieder wat wils. Om de bezoeker in dit bos van sessies de weg te wijzen waren er verschillende Trailmaps opgesteld rondom een specifiek thema, bijvoorbeeld de Trailmap voor Sales Leaders.
In het Customer Success Expo konden bezoekers zich laten inspireren door onder andere een demo van de verschillende clouds en oplossingen voor sectoren als Retail, Financial Services en Manufacturing.
In het Partner Expo stonden meer dan 50 partners waaronder KT-Vision om met de bezoekers in gesprek te gaan over de mogelijke toepassingen van het Salesforce Platform. Hartelijk dank als je ons hier hebt bezocht!
Tijdens de Closing Keynote sprak Amin Toufani, CEO van T Labs, en Chair Finance and Economics aan de Singularity University over de effecten van de razendsnelle technologische ontwikkelingen op onze samenleving. Hierna werd de beurs besloten met een netwerkborrel.
Het mooie aan de World Tour is dat er ieder jaar weer heel veel klanten aan het woord komen en je als bezoeker uit eerste hand kunt horen hoe anderen het Salesforce Platform gebruiken en wat hun ervaringen, lessons learned en tips zijn.
Wij kijken terug op een mooie en geslaagde dag. Was jij er ook, dan hopen we dat je hebt gevonden wat je zocht. Kon je er niet bij zijn? Zorg dan dat je volgend jaar op tijd een van de plaatsen weet te bemachtigen.