Salesforce voor de retail- en groothandel

Werken aan kostenreductie én tevreden klanten en medewerkers.

De retail- en groothandelssector is in fundamentele transitie door veranderingen in klantgedrag, demografie en technologie. Het is daardoor meer dan ooit van belang om uw toegevoegde waarde voor het voetlicht te brengen en een uitmuntende service te verlenen.

Retail- en handelsbedrijven hebben direct of indirect twee groepen met klanten: consumenten en bedrijven. Het blijft een uitdaging om hen overal dezelfde ervaring te bieden, online en offline (omni-channel). Het digitaliseren en automatiseren is een uitdaging op zichzelf. Veelal zien we meerdere applicaties voor bijvoorbeeld inkoop, verkoop, logistiek, voorraadbeheer, boekhouding en CRM. Een goede integratie en samenhang tussen deze systemen zorgt voor:

  • Duidelijk gedefinieerde processen van offerte tot order.
  • Beschikbaarheid van de juiste gegevens voor medewerkers (ook voor de buitendienst onderweg).
  • Gestructureerde sturing voor succesvolle marketingcampagnes en een effectieve verkoop.

Schoenfabriek Van Bommel


Voor Schoenfabriek Van Bommel heeft Growteq de bestaande Salesforce omgeving uitgebreid met de Service Cloud en een portal voor de eigen winkels. Hiermee wordt gefocust op betere en snellere afhandeling van cases van klanten en stroomlijning binnen de eigen winkels.

Operational efficiency en customer intimacy vormen de basis van een succesvolle strategie voor retail- en handelsbedrijven. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van processen en onderbrengen van uw klantdata in een centraal platform. Innovatie en IT spelen hierbij een cruciale rol.

Als Salesforce partner voor retail- en handelsbedrijven begeleiden we je bij:

  • Het structureren van het relatiebeheer: relaties staan in beeld met alle beschikbare informatie, de afspraken, het e-mailverkeer en bijvoorbeeld de uitgebrachte offertes.
  • Het automatiseren van processen die ook (grotendeels) zonder tussenkomst van een medewerker kunnen worden afgehandeld. Een voorbeeld: Het automatiseren van je orderproces. Je dealers of  klanten kunnen heel eenvoudig orders aanmaken en vinden alle marketinginformatie in Salesforce Communities. Hierdoor besparen ze veel tijd.
  • Het koppelen van je Salesforce CRM met de backoffice. Doordat je de financiële- en leadgegevens importeert heb je een compleet klantbeeld. Omdat er niet meer in verschillende systemen gekeken hoeft te worden, wordt efficiënter gewerkt en kan er slagvaardiger opgetreden worden in het verkoopproces (zoals het opzetten van marketing campagnes)
  • Het verbeteren van de klantenservice door een centrale customer service vastlegging over verschillende kanalen (social media, de telefoon of via email)

Deze retail- en handelsbedrijven kozen al voor een Salesforce implementatie door Growteq