Geautomatiseerde service en gecentraliseerd case management
Om te kunnen groeien moet Vandebron maximaal inzetten op flexibiliteit en innovatie. De energiemarkt is dynamisch en constant in beweging. Vandebron hadden een servicegericht platform nodig om hun klantgerichte visie in de praktijk te brengen en hun service voortdurend te kunnen verbeteren. Bovendien wilde Vandebron met deze benadering ook de administratieve last en verborgen kosten verminderen en systeemwildgroei voorkomen. Het bedrijf was op zoek naar een totaaloplossing met een CRM als basis, en kwam bij Salesforce en de Service Cloud uit.
Vandebron koos Growteq als implementatiepartner voor Salesforce Service Cloud. De implementatie verliep voorspoedig en is inmiddels succesvol afgerond. De kwaliteitsprocessen, van het registeren van klachten van klanten tot het afhandelen ervan, worden beheerd via Salesforce. Ook worden de digitale kanalen beheerd via Salesforce.
Vandebron heeft nu een 360-graden overzicht van de klant, waardoor klantenserviceteams duizenden klanten, in ieder segment en elke regio, een naadloze en persoonlijke klantervaring kunnen bieden. Medewerkers kunnen nu een beller herkennen aan het telefoonnummer, meteen hun contactgeschiedenis bekijken en direct hun vragen beantwoorden. Als resultaat kan Vandebron een nog betere en efficiëntere service verlenen.