De kracht van AI met Einstein: Prediction Builder en Bots

Vorige week schreef ik hoe Salesforce concrete oplossingen op basis van kunstmatige intelligentie beschikbaar maakt met Salesforce Einstein. Deze week wil ik dieper ingaan op twee Einstein elementen die, denken wij, voor veel Salesforce klanten een grote impact kunnen hebben.

Einstein Prediction Builder

De eerste is de Einstein Prediction Builder, waarmee je Salesforce geautomatiseerd voorspellingen kunt laten doen in zowel de Sales Cloud als de Service Cloud. Dit geweldige krachtige gereedschap maakt het mogelijk om bijvoorbeeld te voorspellen welke Opportunities gewonnen zullen worden en welke niet, zelfs wanneer die Opportunities gewonnen zullen worden. Ook kun je met de Prediction Builder voorspellen welke klanten hun contract gaan verlengen, en welke klanten dat juist niet gaan doen. En in de Service Cloud kun je bijvoorbeeld voorspellen welke Cases snel opgelost kunnen worden, en welke langer gaan duren. Het enige wat je nodig hebt is een set aan bestaande data, die Salesforce kan gebruiken om zijn model te trainen.
Onder de motorkap maakt de Prediction Builder gebruik van de complexe techniek die bij kunstmatige intelligentie hoort. Maar voor de Salesforce gebruiker is het eenvoudig.

 

De eerste stap is om een veld te maken waar Einstein zijn voorspelde waarde in kwijt kan. Bijvoorbeeld ‘Winkans Opportunity’. Daarna navigeer je naar de Einstein Prediction Builder in Setup, waarbij je door een aantal stappen wordt geleid. In de eerste stap vertellen we Einstein welk veld we willen voorspellen. In dit geval is dat het veld ‘Is Gewonnen’. Vervolgens selecteren we de velden die Einstein mag gebruiken om zijn voorspelling te maken. Dit kunnen bestaande velden van het Opportunity object zijn, maar je kunt natuurlijk via formule-velden of roll-up-summaries ook informatie van gerelateerde objecten gebruiken. Als laatste vertel je Einstein welke records hij moet gebruiken om zijn voorspellingsmodel te bouwen. In ons geval zijn dat alleen de Opportunities uit het verleden (want Opportunities in de toekomst zijn nog niet gesloten). Einstein is nu klaar om zijn model te bouwen en zijn voorspellingen te optimaliseren aan de hand van historische data! We selecteren dat Einstein zijn voorspelling op mag slaan in het veld ‘Winkans Opportunity’, en we zijn klaar. Vanaf nu kunnen we op elke Opportunity zien hoe groot de kans is dat we deze Opportunity winnen zullen. Enorm waardevolle informatie, in het bijzonder als er veel Opportunities zijn waar je je energie op kunt richten. Nu weet je dus direct op welke Opportunities je je eerst moet richten! Dat betekent meer verkoop met minder inspanning.

Einstein Bots

Klanten ontwikkelen steeds hogere verwachtingen over de manier waarop ze geholpen willen worden. Hierin spelen een persoonlijke benadering en snelheid een belangrijke rol. Interactie verschuift van email naar directe kanalen zoals telefoon, sociale media en chat. Het integreren van Chat in de Service Cloud was al langer mogelijk door middel van Live Agent. Maar met Einstein Bots wordt daar een heel nieuwe dimensie aan toegevoegd. Einstein Bots nemen het saaie werk van je over. Ook zorgen ze voor een snelle eerste respons op vragen van klanten.
De kracht zit hem in een combinatie van een aantal slimme technieken die nu voor het eerst allemaal samenkomen.
  • Einstein Bots begrijpt natuurlijke taal, oftewel het begrijpt waar de klant het over heeft.
  • Het bestaande CRM gebruikt data om slimme antwoorden te geven of suggesties te doen; bijvoorbeeld om automatisch in je Knowledge artikelen te zoeken voor vragen die lijken op de vraag die een klant stelt.
  • Het kan om extra informatie vragen die nodig is om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden. Bijvoorbeeld het opvragen van het ordernummer als een klant haar orderstatus wil opvragen.
Wij kunnen de flow die hierin wordt gevolgd helemaal passend inrichten. Hierdoor kunnen de juiste vragen gesteld worden. Met die informatie kan de juiste, relevante informatie aan de klant wordt aangeboden. Die aangeboden informatie is overigens niet alleen maar kale tekst, maar kan ook afbeeldingen, keuzemenu’s of zelfs maatwerkpagina’s bevatten. Ten vierde is het onderliggende model zelflerend. Dat betekent dat het automatisch steeds betere antwoorden gaat geven op basis van terugkoppeling van zowel de klant en de Service medewerker.

 

Einstein Bots is dus een krachtige oplossing die een zeer hoogwaardige klantervaring biedt zonder dat daar een Service medewerker aan te pas komt. Mocht de klant een specifieke vraag stellen waar de bot geen antwoord op weet, dan zal de chat direct worden overgedragen aan een Service medewerker zodat de de goede klantervaring naadloos doorloopt in een menselijk gesprek.
Einstein is de toekomst, maar dan nu…
Met myEinstein heeft Salesforce ervoor gezorgd dat kunstmatige intelligentie nu echt beschikbaar is voor iedereen. Alle Salesforce klanten die gebruikmaken van Sales Cloud of Service Cloud kunnen er mee aan de slag. Dat betekent blijere medewerkers en blijere klanten door een intelligent systeem dat met je meedenkt. Het is ook nog eens zelflerend, dus wordt automatisch steeds beter. Wil je meer informatie over de mogelijkheden van myEinstein voor jouw organisatie, neem dan contact met ons op!

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef alstublieft een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!