VandeBron kiest Salesforce Service Cloud.

Met Salesforce Service Cloud wordt de klantenservice persoonlijk en to the point. Dat vermindert administratieve lasten en creëert een snelle, naadloze ervaring voor hun klanten. In de snel veranderende energiemarkt heeft Vandebron daarmee gekozen voor innovatie en flexibiliteit.

Salesforce Service Cloud

Duizenden klanten in 1 systeem

Telefoonnummers herkennen

Efficiëntere serviceteams

Geautomatiseerde service en gecentraliseerd case management

Om te kunnen groeien moet Vandebron maximaal inzetten op flexibiliteit en innovatie. De energiemarkt is dynamisch en constant in beweging.  Vandebron hadden een servicegericht platform nodig om hun klantgerichte visie in de praktijk te brengen en hun service voortdurend te kunnen verbeteren. Bovendien wilde Vandebron met deze benadering ook de administratieve last en verborgen kosten verminderen en systeemwildgroei voorkomen. Het bedrijf was op zoek naar een totaaloplossing met een CRM als basis, en kwam bij Salesforce en de Service Cloud uit.

Vandebron koos Growteq als implementatiepartner voor Salesforce Service Cloud. De implementatie verliep voorspoedig en is inmiddels succesvol afgerond. De kwaliteitsprocessen, van het registeren van klachten van klanten tot het afhandelen ervan, worden beheerd via Salesforce. Ook worden de digitale kanalen beheerd via Salesforce.

Vandebron heeft nu een 360-graden overzicht van de klant, waardoor klantenserviceteams duizenden klanten, in ieder segment en elke regio, een naadloze en persoonlijke klantervaring kunnen bieden. Medewerkers kunnen nu een beller herkennen aan het telefoonnummer, meteen hun contactgeschiedenis bekijken en direct hun vragen beantwoorden. Als resultaat kan Vandebron een nog betere en efficiëntere service verlenen.

Energietransitie zorgt voor dynamiek.

De impact van de energietransitie blijft groeien. Consumenten worden steeds veeleisender en verwachten innovatie, duurzaamheid en kostenefficiëntie. Dat betekent dat de productie van energie schoner moet en het verbruik van energie slimmer. Om aan de veranderende vraag vanuit de markt te kunnen blijven voldoen, is het nodig dat de sector aanhaakt bij ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, automatisering en the Internet of Things.

Toegepaste technieken

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud: de online klantenservice-oplossing. Met Salesforce Service Cloud bied je een efficiëntere klantenservice doordat medewerkers één compleet overzicht van de activiteit van klanten hebben. Vanuit hier kunnen je…
Meer informatie

Bekijk andere case studies.

VandeBron

Vandebron is een Nederlandse energieleverancier dat groene energie levert aan particuliere en zakelijke klanten. De energie van Vandebron wordt altijd duurzaam geproduceerd en opgewekt in Nederland, door middel van zon, wind en biomassa. Vandebron heeft meer dan 200.000 klanten en is onderdeel van Essent.