Beter inzicht in leden, donateurs en vrijwilligers
Als non-profit organisaties is het belangrijk continue te blijven investeren in de relatie met donateurs en partners. Heldere communicatie en transparantie zijn daarbij van cruciaal belang. De digitale transitie biedt uitstekende kansen om non-profit organisaties vooruit te helpen. Dit door fondsenwerving te professionaliseren, samenwerking te faciliteren en kosten te verlagen.
Mercy Ships besloot daarom te focussen op de inrichting van een CRM-systeem. Na een kort selectieproces werd duidelijk dat Salesforce de beste oplossing voor hen was. De eerdere ervaringen met Salesforce waren goed en daarnaast is Salesforce marktleider in de non-profit markt (klik hier voor meer hierover).
Salesforce-platform voor gestroomlijnde non-profit processen
Door te werken met Salesforce heeft Mercy Ships de beschikking over ’s werelds beste CRM non profit systeem dat zowel gebruiksvriendelijk als technologisch geavanceerd is, waardoor de organisatie:
- Overzicht heeft van de gehele achterban
- Een 360-graden inzicht heeft in individuele sponsors en vrijwilligers
- Persoonlijk en automatisch kan communiceren
- Gespecialiseerde Customer Journeys kan opzetten voor o.a. fondsenwerving en programma’s
- Meetbare resultaten bereikt via duidelijke rapportages over o.a. bereikte doelen en inkomsten