PRé Sustainability

PRé Sustainability kiest Salesforce.

Dankzij de implementatie van Salesforce bij PRé Sustainability wordt de support voor klanten wereldwijd veel efficiënter en effectiever. PRé kan de antwoordtijden verkorten en de biedt klanten uitstekende self-service mogelijkheden. Betere digitale processen zullen dan ook leiden tot hogere klanttevredenheid.

Salesforce Implementatie

Hogere klanttevredenheid

Efficiënter support

Eenvoudig te schalen

Leider in wereldwijde verduurzaming

PRé Sustainability ondersteunt wereldwijd bedrijven bij het verduurzamen van hun productieprocessen en de levenscycli van hun producten. Dit doen ze met behulp van de door hen ontwikkelde LCA software die bedrijven als Nike en Procter & Gamble inzicht geeft in de cijfermatige onderbouwing voor het verduurzamen van productieprocessen. Hierdoor kunnen deze bedrijven op basis van feiten keuzes maken die bijdragen aan een betere wereld.

De criteria van het Klantenservice & Helpdesk systeem:

PRé Sustainability is de afgelopen jaren hard gegroeid en nam in 2022 contact op met Growteq op zoek naar een modern, efficiënt systeem voor het beheren en beantwoorden van klantvragen. Dit waren de criteria:

  • Eersteklas klantenservice leveren met een casemanagementsysteem
  • Klanten 24/7 toegang bieden tot documentatie, video’s en support op hun producten
  • Een wereldwijde oplossing die beschikbaar voor huidige en toekomstige klanten
  • Eenvoudige schaalbaarheid om snelle en continue groei te ondersteunen
  • Naadloos kunnen integreren met bestaande IT-infrastructuur
  • Complete whitelabel-oplossing met mogelijkheid voor maatwerk/custom design en layout

De Salesforce oplossing van Growteq:

Het bedrijf besloot om een Help Center te bouwen met Salesforce Experience Cloud (voorheen Community Cloud) en Salesforce Knowledge. Met deze oplossing konden ze eenvoudig een centrale locatie creëren waar support kan worden verleend en klantvragen beheerd en beantwoord.

De implementatie omvatte de volgende stappen:

  • Configuratie van Service Cloud: Salesforce Service Cloud werd geconfigureerd om de specifieke behoeften van PRé Sustainability te voldoen, met inbegrip van casemanagement voor support
  • Inrichten van een zelfbedieningsportal voor klanten met Salesforce Experience Cloud, incl. online trainingsmogelijkheden.
  • Het opzetten van de Salesforce Knowledge-module in de vorm van een kennisbank waarin klanten en medewerkers informatie over alle aspecten van de afgenomen software kunnen vinden.
  • Uitrol van Help Center: Het help center werd uitgerold via een responsieve webinterface, waardoor klanten eenvoudig toegang hadden tot informatie en hulp.

Het resultaat voor PRé Sustainability:

Dankzij de implementatie van het Help Center met Salesforce Service Cloud, Experience Cloud en Knowledge wordt de support voor klanten wereldwijd veel efficiënter en effectiever. PRé Sustainability kan de antwoordtijden verkorten en de biedt klanten uitstekende self-service mogelijkheden. Betere digitale processen zullen dan ook leiden tot hogere klanttevredenheid. Daarnaast zal de oplossing een positief effect hebben op de medewerkerstevredenheid, vanwege het gemak waarmee klantinformatie en kennis beschikbaar is voor medewerkers. Door een beter inzicht in de gegevens rondom klantgesprekken, zoals gespreksonderwerpen en gesprekstijden kunnen procesverbeteringen worden gerealiseerd.

Procesoptimalisatie en beheersing.

De zakelijke dienstverlening blijft het goed doen. Al jaren op rij groeit de sector. Nieuwe medewerkers zijn nauwelijks te vinden en klantverwachtingen nemen alsmaar toe. Vaak zijn er nog meerdere applicaties in gebruik voor planning, projectadministratie, facturatie en CRM. Daarnaast veranderen betaalmethoden en wordt er steeds vaker gekozen voor een abonnementsmodel met maandelijkse of periodieke betalingen. Door werkprocessen efficiënt en effectief in te richten kunnen dienstverleners veel voordeel behalen. Het verhogen van de scoringskans van offertes aan de voorkant én het verkorten van doorlooptijden van je facturatieproces aan de achterkant.

Toegepaste technieken

Salesforce Clouds

Salesforce Clouds

Salesforce Clouds: de centrale plek voor al je klantgegevens. Salesforce behoort wereldwijd tot de top drie van meest gebruikte CRM oplossingen. Met Salesforce CRM kunnen bedrijven het contact met klanten,…
Meer informatie
Salesforce Sales Cloud

Salesforce Experience Cloud

Salesforce Experience Cloud (voorheen Community Cloud): verbind klanten, partners en werknemers. Klanten verwerven is één, maar echt succes ontstaat als klanten bij je blijven. Als bedrijf wil je graag dicht…
Meer informatie
Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud: de online klantenservice-oplossing. Met Salesforce Service Cloud bied je een efficiëntere klantenservice doordat medewerkers één compleet overzicht van de activiteit van klanten hebben. Vanuit hier kunnen je…
Meer informatie

Bekijk andere case studies.

PRé Sustainability

PRé Sustainability

PRé Sustainability is de afgelopen jaren hard gegroeid en nam in 2022 contact op met Growteq op zoek naar een modern, efficiënt systeem voor het beheren en beantwoorden van klantvragen.