De realisatie van integrale stuurinformatie via dashboards
Ondanks de tevredenheid van AutoKievit over Incadea als ERP-oplossing voor de automatisering en vastlegging van de belangrijkste bedrijfsprocessen, miste het bedrijf nog goede rapportages. De wens van AutoKievit was om integraal te kunnen sturen. Hierbij moesten meerdere databronnen, zoals CRM- en Google-data, worden ontsloten en in combinatie met data uit Incadea worden vertaald naar actiegerichte stuurinformatie via dashboards.
Omdat Growteq al veel ervaring had in de automotive branche, werden wij gevraagd AutoKievit te ondersteunen bij de realisatie van de dashboards. In de eerste fase werd Incadea ontsloten en sales-gerelateerde data naar het Power BI-dashboard gebracht. Het salesdashboard bevat meetwaarden zoals omzet, marge, aantallen en uren. Ook kan AutoKievit inzoomen op medewerkers, kostenplaatsen en afzonderlijke transacties achter de trends. Daarnaast zijn selecties mogelijk per vestiging, klantnaam, verkoper en discipline (showroom/werkplaats). Alle meetwaarden in het dashboard, ook wel feiten genoemd, kunnen worden gegroepeerd per tijdsperiode, zoals per jaar, maand, week of dag, om trends binnen een gegeven tijdsbestek visueel weer te geven. Ook is het mogelijk om in te zoomen op verschillende dimensies.