Hoe automation rules in Pardot nu nog slimmer zijn!

In mijn vorige blog heb ik de vergelijking gemaakt tussen Marketing Cloud en Pardot. Voor iedereen die Pardot gebruikt klinkt ‘Automation Rules’ waarschijnlijk bekend in de oren. Recent is deze functionaliteit uitgebreid met een handige Repeat feature, waar ik wat verder op in wil gaan.

Automation Rule

Een Automation Rule is een functionaliteit in Pardot die je in staat stelt geautomatiseerde acties uit te voeren op basis van vooraf gedefinieerde criteria. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het verlagen van de score van een prospect, wanneer deze 30 dagen niet actief is geweest. Je kunt een Automation Rule dan ook wel vergelijken met een Workflow Rule of Process op het Salesforce Platform.

Repeat Functionaliteit

Sinds kort is daar door Pardot extra functionaliteit aan toegevoegd. In het verleden was het namelijk zo dat een Automation Rule maar eenmalig een prospect kon matchen; de eerste keer wanneer een prospect aan de criteria voldeed. Wanneer een prospect daarna niet meer aan de voorwaarden voldeed maar in een later stadium opnieuw voldeed, werden de acties niet nogmaals uitgevoerd. Dit was in sommige gevallen een voordeel, maar in andere weer een nadeel. Bij sommige formulieren wil je bijvoorbeeld niet dat bij meerdere submits door dezelfde prospect iedere keer dezelfde bevestigingsemail wordt verstuurd.
In het geval van het aanpassen van de score was dat een nadeel, omdat de score maar eenmalig kon worden aangepast. Met de nieuwe Repeat Rule functionaliteit is in te stellen dat een prospect meerdere malen kan worden gematcht: herhalend per 30 dagen bijvoorbeeld.

Op deze manier blijven je prospect scores in balans, omdat inactieve prospects automatisch worden aangepast. Graag geef ik nog een ander voorbeeld wat het herhalende aspect nog iets verduidelijkt: je kunt met een Automation Rule bijvoorbeeld jaarlijks een verjaardagsmail versturen, terwijl dit in de oude situatie maar 1 keer mogelijk was met dezelfde Automation Rule. Ook kun je bijvoorbeeld geautomatiseerd je klanten een email sturen waarmee je de renewal van een aflopende licentie of een aflopend contract onder de aandacht brengt.

En nu?

Hulp nodig bij het aanpassen van uw bestaande Automation Rules of opzetten van nieuwe Automation Rules. Neem eens contact met ons op. Wij brainstormen graag met u mee!

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef alstublieft een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!