Hoe je een snel en efficiënt lead proces creëert met Web-to-Lead

Vrijwel iedere website bevat wel een contactformulier. Een dergelijk formulier is een laagdrempelige manier voor consumenten om contact te leggen met een bedrijf. Met het invullen van (contact)formulier toont een persoon interesse in een bepaalde dienst of product. Wat doen jullie met deze contactgegevens en misschien belangrijker, hoe worden deze geregistreerd? Wanneer contactgegevens en informatieaanvragen achtergelaten zijn op je website is het zaak hier zo efficiënt en snel mogelijk opvolging aan te geven. Het maken van een koppeling tussen je website en CRM systeem helpt hierbij. Salesforce heeft hiervoor een mooie out-of-the-box functie: Web-to-Lead. Met Web-to-Lead wordt de data uit de formulieren direct in Salesforce vastgelegd. Er wordt een lead aangemaakt en de lead kan opgevolgd worden door sales medewerkers. In deze blog beschrijf ik aan de hand van een praktijkvoorbeeld welke mogelijkheden en voordelen het gebruik van Web-to-Lead op kunnen leveren.

Een Praktijkvoorbeeld

Recent hebben we voor een klant de Web-to-Lead functionaliteit breed ingezet. De eerste vraag was of we een gemakkelijke manier wisten om leads op een beurs direct in Salesforce vast te leggen ten behoeve van snelle en efficiënte opvolging. Om dit te faciliteren hebben we een website pagina opgezet met daarop een formulier waarmee het beursteam de leads in kan voeren. Met een automatisch antwoord wordt er een e-mail gestuurd met een bedankje voor zijn/haar interesse en de mededeling dat er binnenkort contact wordt gezocht. Vervolgens zijn de leads gekoppeld aan een campagne, bijvoorbeeld de beurs, en toegewezen aan een wachtrij. Uit deze wachtrij kunnen de sales medewerkers de lead direct opvolgen.

Na het succes van deze formulieren was de volgende stap om alle formulieren op de website te koppelen met Salesforce. Om te registreren welk formulier ingevuld is, hebben we voor elke pagina een campagne aangemaakt waar de lead aan gekoppeld wordt. Op deze manier is voor ieder formulier apart inzichtelijk hoeveel leads het genereert.

Voordelen

Wanneer we bovenstaande samenvatten levert dit de volgende voordelen op van het gebruik van Web-to-Lead:
  • Het handmatig invoeren van visitekaartjes en andere contactgegevens is verleden tijd!
  • In combinatie met goede marketing campagnes meer leads verzamelen, en inzicht krijgen in welke campagnes het beste rendement opleveren.
  • Gestructureerde en efficiënte opvolging van nieuwe leads.
Spreken deze voordelen u aan en bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Web-to-Lead voor uw website en de stroomlijning van het leadproces? Neem dan gerust contact met ons op.

Meer weten over onze oplossingen?

Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.

Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.

Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.

Salesforce is een Cloud gebaseerd softwareplatform dat organisaties helpt om hun verkoop, marketing en klantenservice te beheren en te automatiseren. Het kan een groot verschil maken in de manier waarop uw bedrijf zakendoet, zoals meer inzicht krijgen in de behoeften van uw klanten en uw salesproces stroomlijnen.

Growteq is een gecertificeerde Salesforce-partner met een team van ervaren consultants die de implementatie van Salesforce kunnen begeleiden. Ze hebben een bewezen trackrecord in het succesvol implementeren van Salesforce-oplossingen en bieden ondersteuning tijdens en na de implementatie. 

Een Salesforce-implementatie is het proces waarbij Salesforce wordt geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Dit omvat onder meer het configureren van Salesforce om aan uw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen, het migreren van gegevens en het trainen van uw personeel om de nieuwe software te gebruiken. 

De duur van een Salesforce-implementatie hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Een typische implementatie duurt echter tussen de drie en zes maanden. 

De kosten van een Salesforce-implementatie kunnen variëren afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de complexiteit van uw bedrijfsprocessen. Growteq biedt verschillende pakketten aan om aan de behoeften van verschillende klanten te voldoen. 

Ja, Salesforce is ontworpen om intuïtief en gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien biedt Growteq training en ondersteuning aan om ervoor te zorgen dat uw personeel de software goed begrijpt en kan gebruiken. 

Growteq biedt verschillende soorten ondersteuning, waaronder onderhoud, training en voortdurende ondersteuning voor het oplossen van problemen en het aanpassen van Salesforce aan uw veranderende bedrijfsbehoeften. 

Om te beginnen met de implementatie van Salesforce kunt u contact opnemen met Growteq om een afspraak te maken voor een gratis consult. Ze zullen u helpen bij het begrijpen van uw bedrijfsbehoeften en u adviseren over de beste manier om Salesforce te implementeren. 

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef alstublieft een geldig e-mailadres op.

Categorieën

Categorieën

Vragen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!