Power Automate

Processen en workflows inrichten met Power Automate

Power Automate is een tool binnen het Power Platform van Microsoft die bedrijven helpt bedrijfsprocessen te automatiseren en workflows te beheren. Hiermee kunt u niet alleen tijd besparen, maar ook fouten voorkomen en de efficiëntie verbeteren.

Hiermee kunt u bijvoorbeeld eenvoudig automatische meldingen en e-mails instellen voor specifieke gebeurtenissen, zoals het voltooien van een taak of het binnenkomen van een nieuwe klant. U kunt ook het overzetten van gegevens van het ene systeem naar het andere automatiseren, zonder de noodzaak voor handmatige stappen.

Ervaring met Power Automate?
Dat hebben onze 53 experts zeker!

Wij hebben in 10 jaar 532 succesvolle projecten afgerond voor meer dan 168 klanten.
Van MKB tot corporate, wij staan klaar om uw bedrijf inzichtelijk te maken!

Automatische rapportage

Power Automate kan worden gebruikt om rapporten automatisch te genereren op basis van gegevens in Power BI en deze te verzenden naar specifieke personen of groepen.

Meldingen en alerts instellen

Power Automate kan worden gebruikt om meldingen en alerts te genereren op basis van specifieke gebeurtenissen in Power BI, zoals een daling of stijging van bepaalde gegevenswaarden.

Schedulen van de dataverversing

Power Automate kan worden gebruikt om automatisch gegevens in Power BI te updaten, bijvoorbeeld door gegevens uit externe bronnen op te halen en te integreren in Power BI-rapporten.

Naadloze integratie

Het Power Platform is gemaakt door Microsoft om een naadloze integratie te creëren tussen hun dienstenaanbod. Door alles te koppelen kan data eenvoudig ingelezen, gegenereerd en gecontroleerd worden binnen 1 platform. Dat biedt mogelijkheden!

Hoe is het opgebouwd?

De architectuur van Power Automate bestaat uit verschillende componenten die nauw samenwerken om workflows te stroomlijnen en digitaliseren:

  • Designer: Een drag-and-drop interface waarmee gebruikers workflows kunnen creëren en bewerken.
  • Backend: Bevat de technische componenten die nodig zijn om de workflows uit te voeren, waaronder de logica, verwerking en integraties met externe systemen.
  • Connectors: Stelt gebruikers in staat om te integreren met andere systemen en applicaties, zoals Office 365, Dynamics 365 en SharePoint.
  • Portal: Een webgebaseerd portaal waar gebruikers de automatiseringen kunnen bekijken, beheren en monitoren.
  • Mobile App: Een mobiele app waarmee gebruikers automatiseringen kunnen bekijken en uitvoeren op hun mobiele apparaten.

Starten met Power Automate?

Ben je op zoek naar een eenvoudige nieuwe applicatie die jouw klanten beter bedient of jouw werkprocessen stroomlijnt? Ons team schakelt snel en staat voor jou klaar bij het ontwikkelen van jouw nieuwe applicatie.

Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden

Klik op onderstaande demodashboards en ontdek hoe u van overzicht naar inzicht kan gaan.

U kunt doorklikken op de relevante controlegebieden om van een totaalplaatje naar een detailinzicht te gaan. U vindt hier de cruciale stuurinformatie om uw koers mee te bepalen. Uiteraard wordt een dashboard geheel afgestemd op uw organisatie en de bijbehorende KPI’s.

Hoe ziet de werkwijze van Growteq eruit?

Ons proces zorgt ervoor dat u als eindgebruiker kunt rekenen op de oplossingen van Growteq. In ons proces zitten verschillende kwaliteitsnormen en zekerheden gewaarborgd. Zo hanteren wij tussenvalidaties en evaluaties, zodat we tijdig bij kunnen sturen in onze aanpak. Een maatwerk plan van aanpak stellen wij op voor elk project. Benieuwd? Neem contact op!

Trainingen

Hoe ziet onze projectaanpak eruit?

Met behulp van een gedegen Functioneel Ontwerp (FO) wordt er een beeld geschetst van de gewenste situatie. Dit wordt uitgewerkt in korte stappen met zichtbare resultaten: in een sprint van ongeveer 1 maand zal er een tastbaar product worden opgeleverd. Het datawarehouse wordt daarmee per onderwerp steeds verder opgebouwd met data uit de onderliggende databronnen. De ontwikkeling van een fase bestaat uit de stappen in onderstaande schema. De verwachte doorlooptijd van ontwerp tot oplevering is per deelgebied ongeveer 4 weken vanaf de start.

Voorbereiding en Functioneel Ontwerp

In de voorbereidingsfase leggen we de requirements vast voor de realisatie. We brengen de gewenste analyses, rapporten en de belangrijkste queries in kaart, maken een inschatting van de kosten en baten en zetten de belangrijkste voordelen op een rij. We vertalen de behoeften naar een functioneel ontwerp dat als basis dient voor de ontwikkeling.

Realisatie deelontwerp

Nadat het eerste deelonderwerp is goedgekeurd door de stakeholders gaat onze datawarehouse architect aan de slag om de architectuur uit te tekenen en het datamodel te ontwerpen. Vervolgens gaat onze ontwikkelaar aan de slag met het opbouwen van de benodigde logica, het ontwikkelen van de sterschema’s en datamarts.

Validatie en Aanpassingen

Gezamenlijk met de belangrijkste eindgebruikers (key-user) nemen we de conceptinrichting door. Growteq levert voor deze activiteit een testplan waarmee de conceptinrichting functioneel wordt doorlopen. Daarnaast worden in de validatiefase eventueel benodigde aanpassingen en uitbreidingen doorgevoerd en de inrichting en ontwikkeling definitief opgeleverd. 

Livegang en Training op locatie

Dashboards en Datawarehouse komen beschikbaar na akkoord van de opdrachtgever. Gebruikers krijgen tijdens de training uitgebreide uitleg over Power BI en de specifieke inrichting voor de klant. Gebruikers zullen tijdens de training zelf aan de slag gaan in een oefenomgeving. Deze trainingen kunnen extern op locatie worden gegeven of op kantoor in Dordrecht. 

Monitoring en Health Check

Na oplevering zorgt Growteq ervoor dat de koppelingen blijven werken en er automatische monitoring is op het dataverwerkingsproces. Hiermee borgen we de continuïteit van de informatievoorziening. Daarnaast adviseren we pro-actief over nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden om uw bedrijf nog beter te sturen.

Kunnen wij u helpen?

Onze specialisten geven graag antwoord op uw vragen!

Niets gevonden.
BRANCHES

Werk effectiever en efficiënter dan je branchegenoten.

Growteq hielp al meer dan 168 opdrachtgevers effectiever en efficiënter werken dan hun branchegenoten. Daardoor hebben wij brede kennis opgedaan over de ins en outs van verschillende branches. Zo implementeerden wij Salesforce en Business Intelligence solutions om processen te optimaliseren en inzicht te geven in bedrijfsprestaties.