Een Salesforce organisatie bevat vaak veel belangrijke bedrijfsinformatie, zoals klantgegevens, verkoopkansen, gesloten deals, facturen met bijbehorende betalingsgeschiedenis en nog veel meer. Door gebruikers verschillende rechten te geven, kun je precies instellen wie welke gegevens mag inzien, wijzigen of toevoegen. Door de beveiligingsinstellingen van Salesforce op de juiste manier te gebruiken, zorg je er voor dat deze data veilig is afgesloten van de buitenwereld. In sommige gevallen zou je echter graag willen dat een deel van deze gegevens wel te bereiken is door mensen buiten de Salesforce organisatie. Voor deze situaties kan Community Cloud een oplossing bieden. Met een Community Cloud kun je namelijk een specifieke groep mensen bedienen door een deel van je Salesforce organisatie voor hen te ontsluiten. Zo’n omgeving noemen we een Community of ook wel een Portal. De drie meest voorkomende toepassingen zijn een klantcommunity, een partnercommunity en een medewerkercommunity.
Klantcommunity
Partnercommunity
Medewerkercommunity
Hiermee krijgen medewerkers toegang tot de basisfunctionaliteit van Salesforce, inclusief het inzien en toevoegen van records en bestanden. Ook kunnen ze discussies voeren met behulp van Chatter. Met de uitgebreide templates die Salesforce standaard aanbiedt, is het mogelijk om in korte tijd een portal in te richten. Binnen zo’n template zijn er ruime mogelijkheden om de portal volledig naar je specifieke wensen aan te passen. Zowel de inhoud als de vormgeving kunnen worden aangepast. Benieuwd geworden wat de Community Cloud voor jullie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om samen de mogelijkheden door te nemen.
Meer weten over onze oplossingen?
Onze consultants hebben veel ervaring binnen een grote verscheidenheid aan branches.
Eens verder brainstormen over de mogelijkheden voor jouw organisatie?
Maak kennis met onze specialist Arnoud van der Heiden.
Wellicht herkent u een van deze vraagstukken.
Inmiddels hebben wij ruime ervaring opgedaan met customer engagement. Wij staan ook u graag te woord bij vragen of opmerkingen.