Salesforce Marketing Automation

Marketing Automation

Een van de kerntaken van Marketing is het genereren van leads. Leads die het verkoopteam kan converteren naar een opdracht. Met Pardot werken marketing en verkoop op een efficiënte manier samen om meer deals te sluiten en de salescyclus te verkorten.

Marketing Cloud

Marketing Cloud is het B2C marketing automation pakket van Salesforce. Als het gaat om het versturen van grote aantallen emails en het versturen van gepersonaliseerde content op basis van kenmerken en gedrag van je klanten of prospects, dan is Marketing Cloud precies wat je nodig hebt.

Pardot

Pardot, B2B marketing automation, is cloudgebaseerd en integreert naadloos en out-of-box met Sales Cloud. Met behulp van website tracking volg je je potentiële klant vanaf zijn eerste bezoek op je website. Met behulp van landing pages en formulieren als eindbestemming van bijvoorbeeld een Google advertentie identificeer je de identiteit van je prospects op een efficiënte manier. Intelligente e-mailmarketing helpt je om op het juiste moment, gebaseerd op bijvoorbeeld tijdstippen of gebruikersacties in contact te treden met de prospect. Onderneem actie en stuur bij op basis van inzichten zoals ROI en de ‘levenscyclus’ van je (potentiële) klant.

Growteq helpt je bij het optimaal inzetten van Marketing Cloud of Pardot voor jouw organisatie. Aan de hand van je doelstellingen helpen we je bij de initiële opzet en koppeling met Sales Cloud en het inrichten van e-mailsjablonen, automatisering, landing pages en engagement programma’s. We onboarden het marketing- en verkoopteam met een goede training en staan ook na livegang klaar om te ondersteunen door middel van Beheer & Support.