De criteria van het Klantenservice & Helpdesk systeem:
PRé Sustainability is de afgelopen jaren hard gegroeid en nam in 2022 contact op met Growteq op zoek naar een modern, efficiënt systeem voor het beheren en beantwoorden van klantvragen. Dit waren de criteria:
De Salesforce oplossing van Growteq:
Het bedrijf besloot om een Help Center te bouwen met Salesforce Experience Cloud (voorheen Community Cloud) en Salesforce Knowledge. Met deze oplossing konden ze eenvoudig een centrale locatie creëren waar support kan worden verleend en klantvragen beheerd en beantwoord.
De implementatie omvatte de volgende stappen:
- Configuratie van Service Cloud: Salesforce Service Cloud werd geconfigureerd om de specifieke behoeften van PRé Sustainability te voldoen, met inbegrip van casemanagement voor support
- Inrichten van een zelfbedieningsportal voor klanten met Salesforce Experience Cloud, incl. online trainingsmogelijkheden.
- Het opzetten van de Salesforce Knowledge-module in de vorm van een kennisbank waarin klanten en medewerkers informatie over alle aspecten van de afgenomen software kunnen vinden.
- Uitrol van Help Center: Het help center werd uitgerold via een responsieve webinterface, waardoor klanten eenvoudig toegang hadden tot informatie en hulp.
Het resultaat voor PRé Sustainability:
Dankzij de implementatie van het Help Center met Salesforce Service Cloud, Experience Cloud en Knowledge wordt de support voor klanten wereldwijd veel efficiënter en effectiever. PRé Sustainability kan de antwoordtijden verkorten en de biedt klanten uitstekende self-service mogelijkheden. Betere digitale processen zullen dan ook leiden tot hogere klanttevredenheid. Daarnaast zal de oplossing een positief effect hebben op de medewerkerstevredenheid, vanwege het gemak waarmee klantinformatie en kennis beschikbaar is voor medewerkers. Door een beter inzicht in de gegevens rondom klantgesprekken, zoals gespreksonderwerpen en gesprekstijden kunnen procesverbeteringen worden gerealiseerd.