E-commerce bedrijf Creative Group handelt jaarlijks wereldwijd meer dan 3 miljoen predaid orders af. Voor een efficiënte en betrouwbare bedrijfsvoering van de online shops is het belangrijk om een sluitende geld-/goederenstromen te waarborgen. Hierbij geldt het “three way match”-principe, waarbij er onderscheid wordt gemaakt tussen de order (bestelling), de levering (conform bestelling) en de factuur (conform bestelling). Creative Group maakte gebruik van de expertise van Growteq om een datawarehouse in te richten met een complexe set aan “checks and balances” om het order- en betalingsverkeer te monitoren. Boven op het datawarehouse zijn meerdere Microsoft Power BI dashboards ontwikkeld, zodat het management het bestel- en betaalproces nu optimaal “in control” heeft.

Over Creative Group
Creative Group is een snel groeiend internetbedrijf dat middels verschillende online concepten wereldwijd digitale en prepaid producten verkoopt, zoals beltegoed, giftcards, entertainment en game tegoeden. Het bedrijf heeft drie miljoen orders per jaar en een omzet van 55 miljoen in 2015. Het Nijmeegse bedrijf staat op plek 44 in de Twinkle top 100, de lijst van grootste e-commercebedrijven van Nederland met grote spelers als Bol.com, Zalando en Coolblue.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu